Monday, 27 August 2012

CinTa Adalah ANUGERAH!!

Kenapa ada jugak yang mengganggap Cinta itu hanyalah untuk permainan?? Q pelik la..padahal Cinta tu adalah Anugerah Terindah yang ALLAH anugerahkan kepada hamba2 nya.... walaupun dia bukan seorang Pemain Cinta tapi sama aje bila dia BerCinta/BerCouple ,lpastu putuss... dia tu same shja seperti memutuskan Silaturrahmi,, betol tak?? dan lepas putus dari seseorang itu..tak mngkin dia akan terus Single,konon borink lah...tak best lah..so,Couple lagi...lepas dah bosan,putus lagi... cuba bayangkan kalau seorang tu dalam hidup dia..dah banyak yang dia dah Couple,tiba time nak kawen... dah rasa macam biasa je...!so,fikir2 lah... Allah bagi Otak untuk berfikir, jangan sia2 kan nikmat yang Allah bagi....tak semua orang ada,.. so,gunakanlah akal kalian dengan sebaik2 nya.. orait... byEe..


                                                                                          -Jgn terasa hati pula dgn kata2 Q-

Monday, 18 July 2011

AnDai kUe PeRgi....

Cerita Hidup kian berlalu                  
membawaku ke penghujung
kaku langkah kian lemah
kelu lidah untuk bicara
        Langit jingga warna senja
        Desir bayu membisik duka
        Kealpaan nan semalam
        Inginku lepaskn luka silam
Bersama rayu doa
damba keAMpunanNYA...
              Andai Diriku Pergi...
Tinggalkan mu sendiri..
Usah kau sedih,Usah tangisi duga dari ILAHI..
            Andai ku pergi dulu...
Tiba tika dan waktu
Telah tertulis Takdir untukku
Perjanjian yang Maha AGUNG
Doakanku sejahtera di sisiNYA...
                        Rasa gentar,Rasa Rindu
       Bertarung di fikiranku,Wajah ceria,senyum manja
                 Kisah kita menghapus resah
          Maafkan diriku Kasih,kerna buat kau menangis
         Restuiku dengan Cinta,Jangan kau titiskan air mata......
 Pintaku Redhailah..Terima Kasih atas segalanya......
    
       Hidup ini sementara..Ujian pasti setia hati..Padamu Kekasih....
Moga rahmat HidayahMu,Mengiringiku,Menemaniku,Saat akhir waktu..
        Bersaksi diriku ,tiada lain hanya kau Satu,
Memiliki Cintaku ,Ku serah segalanya Kepada Mu.....

keindahan itu hanya dengan ALLAH

Cinta itu indah..
jika cinta itu kerana ALLAH.. kerana cinta itu akan sampai kepada ALLAH dahulu, kemudian barulah kepada sesiapa sahaja yang kamu cintai..
.
Rindu itu indah…
jika rindu itu kerana ALLAH… kerana rindu itu akan sampai kepada ALLAH dahulu, kemudian barulah kepada sesiapa sahaja yang kamu rindui…
.
Kegembiraan itu indah..
jika gembira itu kerana ALLAH… kerana gembira itu akan sampai kepada ALLAH dahulu, kemudian barulah kepada apa sahaja yang membuat kamu gembira…
.
Sedih itu indah..
jika sedih itu kerana ALLAH.. kerana sedih itu akan sampai kepada ALLAH dahulu, kemudian barulah kepada apa sahaja yang membuat kamu sedih…
.
Bosan itu indah..
jika bosan itu kerana ALLAH.. kerana bosan itu akan sampai kepada ALLAH dahulu, kemudian barulah kepada apa sahaja yang kamu bosankan…
.
Kesibukan itu indah..
jika sibuk itu kerana ALLAH.. kerana kesibukan itu akan sampai kepada ALLAH dahulu, kemudian barulah kepada apa sahaja yang kamu sibukkan…
.
Sakit itu indah..
jika sakit itu kerana ALLAH.. kerana kesakitan itu akan sampai kepada ALLAH dahulu, kemudian barulah kepada apa sahaja yang menyakitkan kamu…
.
Benci itu indah..
jika benci itu kerana ALLAH.. kerana kebencian itu akan sampai kepada ALLAH dahulu, kemudian barulah kepada apa sahaja yang membuat kamu benci…
.
Kesusahan dan derita itu indah..
jika ia kerana ALLAH.. kerana derita dan kesusahan itu akan sampai kepada ALLAH dahulu, kemudian barulah kepada apa sahaja yang membuat kamu susah dan derita..

Apakah yang lebih bernilai dari REDHA ALLAH? dari RAHMAT ALLAH? dari KETENANGAN daripada ALLAH? dari perasaan KEINDAHAN hanya dengan ‘BERSAMA’ ALLAH?

InsyaALLAH, kamu, kita semua akan ketemu ‘keindahan’ itu…jika kerana ALLAH…percayalah....